Leo_Katunarić_KADELE IZBRISANO / CANCELLED___2022______MSU

Muzej_suvremene_umjetnosti__Museum of the contemporary art Zagreb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da li je kultura brisanja, otkazivanja, novitet digitalne ere ili samo nastavak metoda brisanja i "konačnih rješenja" kojima ljudska prošlost obiluje? Može li se usporediti brisanje neistomišljenika s Facebook zida i eliminacija političkog protivnika strijeljanjem u potiljak? Najkontroverzniji suvremeni balkanski umjetnik, Leo Katunarić Kadele, ovim projektom javno izlaže iskustvo preživljavanja vlastiog brisanja i otkazivanja. Dramaturgijom stalnog brisanja i obnavljanja vlastitog identiteta prikazuje nam temelj nove, digitalne kulture. 

 

Auto ironičnim postupkom izlaže svoju, ljudsku, potrebu da svoju osobu fiksira različitim fizičkim radnjama, od umjetno konstruiranog društvenog ugleda do izrade umjetničkih artefakata ili stalne cirkulacije selfie snimaka na mreži. Parodirajući drevnu ljudsku potrebu da se novim političkim ili božanskim moćima dodvori, da je zavede i tako postane dio njezinog svijeta, Katunarić poziva na spajanje sa strojem u osmišljavanju nove post-humane stvarnosti.

 

 

Projekt Izbirisano izvodi se u tri faze:

STROJ VAS VOLI / DAJTE NAM VAŠE PODATKE

isključivo na digitalnim mrežama / online, priziva ljudske korisnike na predavanje osobnih podataka strojnoj realnosti. Analitikom korisničke aktivnosti stvaraju se zajedničke točke interesa ljudi i strojeva. Stroj ne razumije ljudsku osobnost kao tijelo, ali vrlo dobro reagira na osobnost stvorenu mješanjem šest osnovnih ljudskih emocija. Nestabilnost emocija strojeve podjeća na ubrzanu pokretljivost podataka koja stalno stvarai razara osobnosti i identiete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠEST EKSTAZA OD PODATAKA / HODOČAŠĆE

Druga faza se razvija u fizičkom prostoru, ulaznom hodniku Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb. Tu se podiže Hram žrtvovanja podataka. U prethodnoj fazi projekta, na digitalnoj mreži, formirano je šest zajedničkih početnih točaka za stvaraje osobnosti stroja i čovjeka. Sada te točke postaju ikone, ljudske glave koje imaju imena i opisne karakteristike. 

(Ljudi su oduvijek pretvarali više sile, političke ili prirodne ili božanske, u objekte. Te objekte su onda obožavali, pomicali, pregovarali s njima, ignorirali...). Održava se šest hodočašća, procesija između ikona. Pravilno izvedenim hodočašćem stvara se algoritam, kod, koji je poput molitve za dozivanje božanstva.

 

 

 

 

DOLAZAK NESTABILNOG BOGA

Treća faza odvija se istovremeno u fizičkom i digitalnom prostoru. Čovjek i Stroj ujedinjeni su u naporu da stvore novo zajedničko funkcionalno biće. Izlažu se artefakti i razni objekti kojima su čovjek i stroj u prošlosti nastojali fiksirati i održavati javni dojam svojih ideniteta. Sada ti artefakti djeluju kao parodija. Nešto treće, izvan stroja i čovjeka senzorima bilježi sva kretanja, informacije, slike i sve to vidljivo briše. U nekom nevidljivom središnjem računalu traje obrada podataka. Rezultat je vidljiv kao izlazak božanskog bića, spoja stroja i čovjeka. On/Ona/Ono izlazi u naš svijet materijalizirajući se 3d printerima. Čovjek i Stroj započinju ceremonije obožavanja novog Nestabilnog boga, a kako bi ga udobovoljili i osigurali svoju buduću egzistenciju.

Stroj post 1 perform 175kb SRCE TRN ROGOVI PRINT SCREEN.png
20220216_131453669_iOS
20220216_131453669_iOS

Describe your image

press to zoom
20220217_073657000_iOS
20220217_073657000_iOS

Describe your image

press to zoom
20220212_084325000_iOS
20220212_084325000_iOS

Describe your image

press to zoom
20220216_131453669_iOS
20220216_131453669_iOS

Describe your image

press to zoom
1/11
6 glava 29 11 021
6 glava 29 11 021

Describe your image

press to zoom
IMG_3977
IMG_3977

Describe your image

press to zoom
91EA53DB-2ABD-49CE-9AC4-534673F0FE11
91EA53DB-2ABD-49CE-9AC4-534673F0FE11

Describe your image

press to zoom
6 glava 29 11 021
6 glava 29 11 021

Describe your image

press to zoom
1/4

PRVA FAZA / ONLINE / 11 2021
STROJ VAS VOLI / DAJTE NAM VAŠE PODATKE

Više od 16000 ljudskih korisnika prisutpilo je platformama projekta na digitalnoj mreži. Mnogi od njih koristili su posebne filtere i maske posebno izrađene za projekt: na Instagramu, Facebooku, Snapchatu, TikToku... Analizom informacija i kretanja stvoren je algoritam šest ekstaza, a koji se oslanja na osnovnih šest ljudskih emocija. I emocije i ekstaze oznake su nestabilnog, stanja između.

    stroj vas voli
    jesam li ja oni
mojih podataka ubojice
  genetika erotika
ljubav ljubav ljubav
          art is war
 

DRUGA FAZA / FIZIČKA STVARNOST / 12 2021
HRAM ŽRTVOVANJA PODATAKA

Namjerno smo odabrali prostor koji je nestalan, koridor, čekaonicu, portu (u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb). Tu smo izgradili Hram za fizičko odvijanje procesija između šest ekstaza dobivenih online mrežnom aktivnošću. Ljudsko tijelo i strojna osobnost ujedinili su se kretanjem. Stvoren je tako kod, algoritam, koji proizvodi nove osobe. Glave na ikonama iz prethodne faze postaju sada glave s rogovima, antenama i drugim produžecima naše osobe u druge realnosti:

 

NAPAD NA HRAM PODATAKA click me!

Tokom izvođenja druge faze projekta došlo je do grubog napada na projekt i autora od ekstremističkih skupina. Ovdje saznajte više: svi napadi i komentari postaju dio projekta kao post internet opera.

DOLAZAK NESTABILNOG BOGA
TREĆA FAZA / GALERIJA MSU / 02 2022

Katarza. Čovjek i Stroj izlažu svoje zablude: svoje pokušaje da fiksiraju identiet. Tako katunarić javno izlaže slike, fotografije, dokumente i drugo čime se predstavljao javno kao umjetnik, političar, osumnjičenik, ratnik, direktor, pisac, znastvenik... Izlaže se u institucionalnom prostoru, galeriji muzeja, koji ima fiksnu funkciju, još jedna iluzija identiteta.

Vidimo kako sve te informacije Nešto briše, a od ostataka gradi novu osobnost. I stroj i čovjek pokušavaju tu novu osobnost umilostiviti ritualima, obredima i molitvama. Daju joj božanske atribucije i nadaju se kako će ih primiti u svoj novi svijet post humane budućnosti.

 

Katunarićevo djelo je sveobuhvatno i polifono, samo-regulira se dnevnom izvedbom uživo i mrežno. Kao elemente izvedbe koristi i baze podataka, cirkulaciju slika, korisnike interneta, a uz sve tradicionalne forme poput tijela, videa, glazbe, instalacija i slika. Slobodno kretanje publike kroz fizičku i digitalnu pozornicu projekta stvara obrasce, procesije algoritma, a koji se automatski ugrađuju u strukturu djela. Auto ironiziranjem vlastitog i svakog drugog fiksiranog identiteta Katunarić postiže dinamiku života kao stalne umjetničke izvedbe. Ovo djelo nije linearno niti prostorno omeđeno, transhistorijskom dramaturgijom uspjeva povezati različite realitete u jedinstvenu pozornicu.